tisdag 17 februari 2009

vadarpearl



Nu har jag köpt vadarbyxor + vadarskor. 1995kr på blixtsport, ett reapaketpris, vädigt bra pris tycker jag. Har nu alltså möjlighet att vada ut till nipples utan att bli blöt. Ser fram emot att bege mig ut i ån för att kasta ut flugor. Det ända som är lite tveksamt är sko storleken. Köpte st 10 men de är lite stora o 9 va lite trång, tror dock att 10 är lite att växa i. Kanske en tjocksocke i o det skulle va perfekt, 9 skulle inte rymma ett extra sockpar. Ska gå omkring lite i lägenheten o prova lite till innan jag bestämmer mig. Fiske är en väldigt kul hobby och är värd att investera lite i.

7 kommentarer:

Lovisienstadt sa...

Mycket bra och lärorikt inlägg. Upp till nipples, alltså.

pearl sa...

japp, upp till nipples.

Lord Algesten sa...

pearlavad

pearl sa...

ja precis! så borde det vara.

Hans-Erik sa...

Bättre för stort än för litet. Jag ser fram emot att mötas i ån upp till nipples!

bugget sa...

Lägger du av med human-vadarstövlar nu alltså?

pearl sa...

ja nu är human vadarstövel ett avslutat kapitel.