tisdag 16 december 2008

nästan som en murvel














Här ovan ser ni den klassiska Hojja rota i skuffen på en hyrbil.


Att hålla på med musik är utifrånsett nästan som att vara en murvel, tror jag i alla fall. Är själv så insyltad i det hela men man får ofta frågor från folk utifrån som tex behövs alla de där kablarna o fallfärdiga instrumenten? Då svarar man oftast med ett ursäktande axelryck & svamlar om nåt annat. Ni som håller på med veteranskotrar vet vad jag menar med att vara som Murveln. (En man i inlandet som samlar på gamla trasiga skotrar). Det skiljer sig nog inte så mycket att vara norrländsk studioägare från att samla på gamla skotrar. Man kan inte nästan använda nåt av det man sparar på men det kan vara bra att ha. Tror inte tex att max martin(Max Martin, född 26 februari 1971, är en svensk musikproducent och kompositör)sparar på så mycket skrot men han lyckas ändå säkert producera betydligt mera musik än oss musikmurvlar.Kanske inte så bra exempel eftersom han gör en annan typ av musik men ni borde förstå vad jag menar. Det är väl kanske det som folk utifrån kanske reagerat på.(sett andra som inte bor i sopor som ändå lyckas göra musik) Som sagt, vi är väl mera som murvlar än max.






























På bilden ovan ser ni Pearldannes Ludwigtrummor från -62


Ni borde förstås i stället fått se mina Pearltrummor i stället(Ni som känner mig förstår att det inte stämmer).Men de är på gamla 2-home och det är dit vi nu håller på att flytta alla sakerna som ni ser på bilderna.

6 kommentarer:

Lord Algesten sa...

och idag kommer jag med en orgel jag köpt till nya-gamla 2nd home...
får inte börja samla på orglar igen
får inte börja samla på orcher igen
får inte börja samlag på orgier igen

Samuel sa...

Det här var en jävla bra blogg! Och dagens inlägg var bäst hittills tycker jag. Fortsätt att utvecklas!

pearl sa...

Fyndigt! vågar man fråga vilken orgel som blev köpt? Inte va det den kompletta alltiallo orgeln på returmarknaden?

Lord Algesten sa...

det var en farfisa cromwell. myrorna.
har ju kontakter...
köpte den för att jag läste att det i princip ska va en minicombofarfisa nerstoppad i en hemorgelkropp. Dvs den är hemorgelstor men innehållet ska va som den klassiska minsta varianten av farfisa som garagebanden dräglar över. fast jag tycker faktiskt att den lät ungefär som en viggen...rolig wahwah-knäspaksfunktion dock. trasigt reverb.
men om man lägger ned sådär 200 arbetstimmar och 3 liter 5-56 så kanske...

pearl sa...

den kanske har fler coola egenskaper som inte den lilla har. sedan ska man ju lägga ned ofantligt mycket tid på saker som inte hör till musiken.

Lovisienstadt sa...

åh bloggen är så bra. man står nästan inte ut för att den är så bra.